27 januari 2014

Marianne Design: Nieuwe wereldburger - deel 2 - Een meisje geboren!


Een 2e wereldburgerkaart!
Nu voor een meisje 
in wit en roze.

Dit vond ik lastiger....
Bij geboortekaartjes vind ik
veel wit in de kaart 
namelijk erg mooi! 

De jongenskaart heb ik in zachte 
tinten blauw en grijs gehouden.
Nu zat ik te twijfelen 
tussen wit/ roze of wit/ rood
of wit/lila.......


Deze wereldburger komt uit Londen,
zoals te zien is aan de Big Ben.
Mijn man merkte ( terecht ) op,
dat voor een meisjesgeboortekaartje
de Eiffeltoren leuker was geweest (sierlijker)
en voor een jongensgeboortekaartje
de Big Ben ( wat stoerder ).

Maar hé, bij de Eiffeltoren 
kon die mini auto
 er net onderdoor rijden, ha, ha.


Het is weer een 'tentkaart' geworden
en natuurlijk komt het thema 
in dezelfde kleurstelling
aan de binnenkant terug.
Ook op deze kaart heb ik 
het paneel verhoogd 
met 3D tape.

Heb ook hier even getwijfeld
of ik niet de Big Ben of de Eiffeltoren
zou doen in wit.....


Tja en bij de jongenskaart was dat mini autootje
natuurlijk erg leuk.....
maar wat doe je nu bij een meisje??
Had er eerst een heel klein vlindertje 
bij willen stempelen of ponsen....
maar ik had niet zo'n klein vlindertje
als stempel of ponsje. :-(
(ondanks de enorme voorraad materialen! )


Hmmm, 
roze lint in het kantje kan ook.....

Toen was het weer lastig
welk kantje past hier nu goed bij.....

en in wit zijn heeeeeel veel nuances......

gelukkig heb ik heeeeeeeel veel kantjes.......


Zoals te zien is op deze foto's
 is de jongenskaart
niet echt heel erg wit,
vergeleken met de meisjeskaart.


Natuurlijk had ik voor de meisjeskaart
ook het grijs voor de gebouwen kunnen doen
en de Big Ben, maar ja met zoveel wit
geeft het net het kaartje
een andere uitstraling! 

Dus:
Wees
Welkom
Wereldburger 2!

Groetjes,

Marjolein 



16 opmerkingen:

  1. Leuk weer hoor Marjolein. Lekker strak en ik vind die hele witte kleur voor de meisjeskaart ook wel heel mooi hoor.
    groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O Marjolein! Deze is ook zo leuk. En ja je man heeft wel een beetje gelijk, maar een stoer meisje dat kan ook hoor ;) En met al dat wit geeft het inderdaad weer iets speciaals! In ieder geval vind ik deze ook weer helemaal top net zoals de jongensversie! Liefs,
    http://littlecreass.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super gedaan ook je meisjeskaartje! Mooi zijn de zachte tinten en de manier waarop het tafereeltje is opgebouwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De meidenversie vind ik toch ook wel heeeel erg leuk!!!
    groetjes
    Neline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Marjolein! oh, dat is echt weer genieten, deze mooie blogpost! Wat een schattige kaartjes zijn het samen, zo leuk en origineel! De wolkjes vind ik ook zo leuk!
    Geweldig zoals je het allemaal bij elkaar zoekt :)

    Hele fijne dag!!! Veel liefs, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooh, deze is ook leuk, Marjolein.
    Maar stiekem vind ik het jongenskaartje net iets meer 'spreken' door het grijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook dit geboortekaartje is ook erg leuk Marjolein! Echt een meisjeskaartje.
    Die wolkjes heb je prachtig weggezet......ook de jongensbabykaart is prachtig hoor!

    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat prachtig gemaakt Marjolein, supermooi.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hello Marjolein, thank you for stopping by my blog and leaving such lovely comments. It always makes me feel good receiving all this love. Your card is quite neat! I love the clean and simple style, love those little clouds, and pretty die cuts of world's famous places. Beautifully done Marjolein. Hugs. xox

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zeer herkenbaar, al heel veel dingen hebben, maar toch dat ene tekort komen ;) leuke, originele kaarten! Wit is inderdaad mooi voor geboortekaartjes, maar dat grijze voor jongens is weer lekker stoer!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow!!! Stunning cards. Love the muted, pastel colours. Very dreamy. Such a clever design, beautifully pieced together. Pxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Such a sweet and elegant design! So pretty, just love the white card with patches of colored clouds ... so clever!

    Much Love,
    Chelsea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Haha...dikke lol hier. Wat kun jij een gesprekken hebben met jezelf:p:p
    Wat kun je als kaartenmaakster voor een problemen komen te staan vind je niet? Rose/wit, blauw of toch blauw wit, Eiffeltoren of de Big Ben en dan de kantjes niet te vergeten hihi Ze zouden voor deze problemen er een kaartenmaakpsycholoog voor moeten opleiden :p:p
    Geloof me...als je mijn voorraad kantjes zou zien dan zijn jouw problemen daar niets bij:) Ben gister een hele zondagmiddag aan het neuzen geweest naar het geschikte kantje:p:p

    Nou Eiffeltoren of de Big Ben, ik vind ze allebei reuze cute:) Vooraal doorgaan met deze unieke en a la Marjolein babykaartjes!

    Gigagrotegroetjes Neltine en misschien tot zaterdag;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat is dat schitterend gemaakt stijlvol .
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  15. I could t change the language today ...but I can tell you this is beautiful! Oh my gosh I love those city and building dies. Love the pink and blur clouds for each card. Amazing work........

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie babykaart heb je gemaakt
    Vindt je kaarten in het nieuwe boek van Marianne ook zo leuk.
    Heel veel succes met je werk
    Groetjes Bertina

    BeantwoordenVerwijderen